sobota, 29 października 2011

Spis mądrych ksiąg czyli bibliografia...

Żeby dobrze zacząć, najpierw trochę teorii ;) Zamieszczam poniżej bibliografię, z której będę korzystać podczas pracy nad blogiem. Na ogólne tematy związane z reklamą napisano masę książek, jednak mało z nich porusza zagadnienie promocji kultury. Zamierzam bazować na pozycjach traktujących w ogóle o marketingu i reklamie oraz z czasem uzupełniać je ciekawymi artykułami o promocji kultury i własnymi przemyśleniami.


Słowa kluczowe: reklama - promocja - marketing - kultura - Kraków 


Oto wstępna lista książek i artykułów, z których będę korzystać:


Wydawnictwa zwarte:


1. Ze świata reklamy. Red. Andrzej Stanisław Barczak i Andrzej Pitrus. Kraków 1999. ISBN 83-233-1237-0. [źródło: http://alpha.bn.org.pl/]

2. PITRUS, Andrzej. Zrozumieć reklamę. Kraków 2001. ISBN 8388668005. [źródło: http://alpha.bn.org.pl/]

3. PLEBAŃCZYK, Katarzyna; GÓRSKI, Piotr. Oferta kulturalna Krakowa 2005 w opinii jej odbiorców. Kraków 2006. ISBN 83-89937-20-4. [źródło: http://www.bj.uj.edu.pl/uj/katalog]

4. CZARNECKI, Adam; KORSAK Rafał. Planowanie mediów w kampaniach reklamowych. Warszawa 2001. ISBN 83-208-1321-2. [źródło: http://alpha.bn.org.pl/]

5. HEATH, Robert. Ukryta moc reklamy. Gdańsk 2006. ISBN 83-7489-012-6. [źródło: http://karo.umk.pl]

6. WIELKI, Janusz. Elektroniczny marketing poprzez Internet. Warszawa; Wrocław 2000. ISBN 83-01-12699-X. [źródło: http://www.nukat.edu.pl]

7. NOWACKI, Robert. Reklama. Warszawa 2005. ISBN 83-7251-542-5. [źródło: http://karo.umk.pl]

8. SULLIVAN, Luke. Spoty, plakaty i slogany: jak tworzyć lubiane reklamy. Gliwice 2007. ISBN 978-83-246-0044-1. [źródło: http://alpha.bn.org.pl]

9. Nowe media a media tradycyjne: prasa, reklama, internet. Red. Marek Jeziński. Toruń 2008. ISBN 9788376112879. [źródło: http://alpha.bn.org.pl/]

10. KISIELEWSKI, Andrzej. Sztuka i reklama: relacje między szuką i kulturą. Białystok 1999. ISBN 8386696540. [źródło: http://alpha.bn.org.pl/]

11. MAJEWSKI, Mariusz. 7 sekretów skutecznej reklamy w Internecie. Warszawa 2000. ISBN 8387594814. [źródło: http://alpha.bn.org.pl/]

12. GRZEGORCZYK, Adam M. Reklama prasowa. Warszawa 1997. ISBN 8390234025. [źródło: http://alpha.bn.org.pl/]

13. Psychologia a promocja : w poszukiwaniu skuteczności. Red. Władysław J. Paluchowski i Grażyna Bartkowiak. Poznań 2004. ISBN 8388856510. [źródło: http://alpha.bn.org.pl/]

14. POMIECIŃSKI, Adam. Reklama w kulturze współczesnej: studium antropologiczne. Poznań 2005. ISBN 83-7177-363-3. [źródło: http://www.nukat.edu.pl]

15. DRAGIĆEVIĆ – ŠEŠIC, Milena; STOJKOVIĆ, Branimir. Kultura : zarządzanie, animacja, marketing. Warszawa 2010. ISBN 978-83-61587-41-5. [źródło: http://www.nukat.edu.pl]


Artykuły: 


1. BROMBOSZCZ, Roman. Reklama jako medium kultury. Rewizje i dyskontynuacje. [online]. [dostęp: 26 października 2011]. Dostępny w Internecie: http://roman.bromboszcz.perfokarta.net/index.php?option=com_content&view=article&id=35:reklama-jako-medium-kultury-rewizje-i-dyskontynuacje&catid=3:artykuly&Itemid=4
[źródło: http://www.google.pl/

2. SNAKOWSKI, Jerzy. Oko-uchem: Reklama kultury? Szukajcie, a znajdziecie. [online]. [dostęp: 26 paxdziernika 2011]. Dostępny w Internecie: http://kultura.trojmiasto.pl/Oko-uchem-Reklama-kultury-Szukajcie-a-znajdziecie-n50240.html [źródło: http://www.google.pl/]  

3. KOWAL – ORCZYKOWSKA, Anna. W niewoli reklamy? : percepcja ukrytych przesłań reklamy prasowej. [online]. [dostęp: 29 października 2011]. Dostępny w Internecie: http://issuu.com/impuls53b/docs/kowal_w_niewoli_reklamy [źródło: http://issuu.com/explore]


4. ZADROGA, Marcin. Reklama dźwignią... kultury. [online]. [dostęp: 30 października 2011]. Dostępny w Internecie: http://www.ithink.pl/artykuly/styl-zycia/inne/reklama-dzwignia-kultury/
[źródło: http://www.google.pl/

5. JARECKA, Dorota. Reklama pasożytuje na sztuce. [online]. [dostęp: 30 października 2011]. Dostępny w Internecie: http://wyborcza.pl/1,99069,7726900,Reklama_pasozytuje_na_sztuce.html
[źródło: http://www.google.pl/

6.  ZAJĄC, Piotr. Przepis na skuteczny post reklamowy. [online]. [dostęp: 30 października 2011]. Dostępny w Internecie: http://www.praktycznymarketing.pl/baza_wiedzy/artykuly/reklama-online/przepis-na-post-reklamowy.html
[źródło: http://www.google.pl/]  

7. LIPSKI, Marcin. Reklama dźwignią kultury. [online]. [dostęp: 30 października 2011]. Dostępny w Internecie: http://kulturaonline.pl/reklama,dzwignia,kultury,tytul,artykul,9639.html
[źródło: http://www.google.pl/]

8. POHL, Tomasz. Rozdział I. Kultura, reklama, komunikacja... [online]. [dostęp: 30 października 2011]. Dostępny w Internecie: http://tomaszpohl.pl/wiedza/motywy-kulturowe-i-historyczne-w-przekazach-reklamowych/kultura-reklama-komunikacja
[źródło: http://www.google.pl/]

9. OLSZEWSKI, Michał. Ze świata bagażników. Michał Olszewski o języku marketingu i reklamy. [online]. [dostęp: 30 października 2011]. Dostępny w Internecie: http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35797,3469990.html

10. PĘCZAK, Mirosław. Język reklamy: ideał sięgnął bruku. [online]. [dostęp: 30 października 2011]. Dostępny w Internecie: http://www.polityka.pl/kultura/aktualnoscikulturalne/1500763,1,jezyk-reklamy-ideal-siegnal-bruku.read


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz