niedziela, 23 października 2011

Post na dzień dobry czyli...

... o czym będzie tu można poczytać :) Na moim blogu chcę przedstawić różne formy i rodzaje promocji kultury w Krakowie. Wydawałoby się, że w mieście tak "kulturalnym" jak Kraków festiwale, koncerty i przedstawienia teatralne nie wymagają żadnej reklamy. Nic bardziej mylnego. Kultura potrzebuje promocji, tak samo jak nowo otwarta restauracja czy najnowszy model telefonu komórkowego. Nie tylko po to, żeby się "sprzedać". Nawet jeśli zarobienie pieniędzy (co kojarzy się zazwyczaj z reklamą) nie jest najważniejszym celem różnych działań kulturalnych, to bez promocji nie spełnią one swojego głównego założenia - nie dotrą do odbiorcy. A czym będzie sztuka i kultura bez widza, bez aktywnego uczestnika w niej? Dlatego reklama kultury jest tak ważna. Ma nas zaintrygować, ma nas przyciągnąć do filharmonii, teatru, galerii czy muzeum.


W poszczególnych postach chcę się skupić na różnych zagadnieniach związanych z promocją kultury w Krakowie. Zadam sobie (i Wam ;) ) pytania - jak reklamować skutecznie kulturę, czym różni się ona od innych reklam, jaka powinna być udana akcja promocyjna, żeby zwróciła uwagę odbiorcy...? Postaram się również przedstawić najbardziej znane formy promocji kultury w Krakowie, miedzy innymi:
  • tradycyjne rodzaje reklam: plakaty, ulotki etc
  • reklamy w mediach papierowych: gazety, wydawnictwa cykliczne
  • reklamy w mediach audiowizualnych: radio, tv, tv bus, internet
  • promocję kultury przez lokalne autorytety

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz